Ons belangrijkste voornemen van 2024: écht gezien worden

Ons belangrijkste voornemen voor 2024? Gezien worden! We willen onszelf nog meer laten zien bij klanten en medewerkers, maar ook als marktleider in onze branche. Hoe we dat doen? In dit artikel vertellen we wat je komend jaar van ons kunt verwachten.

Het werk van Receptioniste.nl draait natuurlijk om de ontvangst. In een wereld waarin je steeds vaker digitaal ontvangen wordt of met een chatbot praat, blijven wij juist voor een persoonlijke aanpak staan. Echt contact maken en bezoekers écht zien. Dat doen onze receptionisten natuurlijk al geweldig op hun werkplek, maar ook voor ons staat op nummer één dat wij in goed contact staan met onze klanten en medewerkers. Daar willen we in 2024 extra in investeren.

“Als receptioniste gaan we je vaker zien. Dit jaar stuurden we het kerstpakket bijvoorbeeld niet simpel via de post, maar kon je het ophalen op kantoor met een borrel en taart. Zo kunnen wij jullie even zien, maar jullie ook elkaar”, vertelt directeur Edwin Hilgers.

Het voornemen is niet alleen om jullie vaker te zien, maar ook dat receptionisten onderling elkaar vaker zien. Je werkt natuurlijk met je eigen collega’s op jouw werkplek, maar het is ook belangrijk om je collega’s bij Receptioniste.nl te leren kennen en ervaringen uit te wisselen. “We gaan bijvoorbeeld meer events organiseren voor alle receptionisten. Er staat al een zomerbarbecue gepland”, zegt Edwin.

Waar jullie elkaar – en ons – ook kunnen zien, is op de receptietrainingen die we aanbieden. Via deze trainingen kun jij je als receptioniste verder ontwikkelen en onderscheiden bij jouw werkgever. Zodat jij je talenten in kunt zetten waar jij het beste tot je recht komt.

Ook willen we nog meer gezien worden door onze klanten. “We komen al persoonlijk langs als we een vacature invullen om te kijken hoe de situatie is en wie we daar het beste kunnen plaatsen. Maar als een opdracht voorbij is, wordt het contact minder. In 2024 willen we ook op de momenten dat je ons niet direct nodig hebt relevant zijn. Dat doen we door het delen van meer kennisartikelen en relevante ontwikkelingen in de markt, zodat je als klant up-to-date blijft. Ook als je even niet een vacature hebt lopen.”

En in 2024 ga je ook meer van het merk Receptioniste.nl zien. Dat is begonnen met de professionaliseringsslag door de rebranding, maar dit jaar zetten we dat door. “We hebben onszelf tot nu toe te weinig voor het voetlicht gebracht. We weten heel veel, kunnen heel veel én doen heel veel voor onze klanten en medewerkers, maar dat laten we nog te weinig zien. We vertellen er te weinig over. Daar brengen we verandering in door onszelf als marktleider te positioneren.”

Daarbij kun je denken aan meer events en zichtbaarder zijn op social media, maar we gaan ook onze kennis meer delen. Op onze eigen kanalen en ook in specialistische vakbladen. “We zullen meer achtergrond van ons mooie bedrijf laten zien. Een diepgaander kijkje achter de schermen. Bijvoorbeeld door onze medewerkers te volgen en te laten zien wat zij doen en hoe”, stelt Edwin.

Meer gezien worden is dus ons belangrijkste voornemen. Wat is jouw goede voornemen voor 2024? Laat het ons weten via de comments op Instagram of Facebook. De leukste reactie ontvangt een kleine verrassing.