Als bedrijf vinden wij werkgeluk ontzettend belangrijk. Wanneer jij het op je werk naar je zin hebt, kun je de beste versie van jezelf zijn en met plezier je werk doen. Maar wat verstaan wij eigenlijk onder werkgeluk? En wat doen we zelf voor onze eigen medewerkers en receptionisten op dit gebied? In dit artikel vertellen we je alles!
Als je onze receptionisten en collega’s vraagt wat bijdraagt aan werkgeluk, komt er één antwoord steevast als eerste: een fijne werksfeer. Ook binnen het team van Receptioniste.nl is hier veel oog voor. “Als een van ons het wat drukker heeft, vraagt een ander altijd of die iets kan doen om te helpen. Ook doen we graag teamuitjes om de band te versterken en een gezellige dag te hebben”, vertelt recruiter Barbara.
Werkgeluk
Een ander onderdeel van werkgeluk is een goede werk-privé balans. Want vaak hangt hoe jij thuis in je vel zit samen met hoe het op je werk gaat. “Daarom is het binnen ons team vaak mogelijk om thuis te werken en hebben we redelijk flexibele uren. Bij ons is er veel autonomie en dat zorgt voor een fijne werkomgeving”, legt Barbara uit.
Binnen Receptioniste.nl vinden we het ook belangrijk om te kijken of iedereen op z’n plek zit. Bij ons is dat goed gelukt, maar we willen dit ook voor receptionisten en klanten. “We hebben afgesproken dat we alleen aanvragen willen invullen waar we energie van krijgen en van klanten die passen bij onze kernwaarden. Dat geldt voor bedrijven en voor kandidaten. Iemand kan nog zo’n goed cv hebben, maar als je bijvoorbeeld niet reageert op een e-mail zit er waarschijnlijk geen goede samenwerking in."
Waardering
Receptionisten geven aan dat zij ook door waardering meer werkgeluk ervaren. Binnen ons team voelen wij dat ook zo. “We besteden er veel aandacht aan als iemand door z’n proeftijd is. Bijvoorbeeld met een bloemetje of een taart. Ook krijg je van ons een kaartje met een cadeautje voor je verjaardag. Net als een attentie met Kerst en Pasen."
"Maar we vinden ook waardering in de vorm van persoonlijke aandacht belangrijk. Daarom hebben we afgelopen jaar twee high-tea’s georganiseerd voor onze receptionisten, waarvan eentje op de Euromast. Dat was een succes ", vertelt Barbara.
Met plezier naar het werk
Verder hebben we bij Receptioniste.nl oog voor waardering in de vorm van arbeidsvoorwaarden. Zo kunnen we onze werktijden afstemmen op onze privésituatie als dat nodig is. Daarnaast hebben wij een salaris dat hoger is dan marktconform en een goede pensioenregeling. We bouwen elk jaar extra vakantiedagen op en hebben veel vrijheid om mee te denken over het bedrijf en de processen."
“Werkgeluk is echt voor iedereen verschillend. Maar bij Receptioniste.nl is het een speerpunt om het werkgeluk van ons team én onze receptionisten te vergroten. Zodat iedereen met plezier en motivatie naar z’n werk gaat”, stelt Barbara.